Limone

Igår styrde jag och Vide apostlahästarna (mina då) till Gullmarsplan. Det tog 1½ timme från Farsta och vi var framme vid cafe Lmone exakt 14.30 där B väntade. Hon bjöd på lunch, mums! och Vide har ju varit/är förkyld och har sovit mest hela tiden, så jag hade hoppats på att han skulle sova även nu. Till en början var han pigg och glad, så det var ju bara kul, sen brakade h-t löst! Han skrek och grät och vevade med sina små fötter och armar. Inget kunde få honom glad. Så B  och vi skiljdes åt efter bara en timme :( Tråkigt. Vide somnade DIREKT när vi kommit ut, så jag antar att han blev störd av ljudet och alla intryck på caféet. Ibland är det bara så hopplöst att veta vad han försöker uttrycka.
Vi gick till tunnelbanan och där fick jag se värsta bråket mellan en narkoman från Vällingby och tre alkisar+en hund.
"Jag är från Vällingby, ni ska ha respekt" skrek den ena, det var rätt festligt. Jag visste inte att man skulle ha extra respekt för Vällingby-bor.

Vi kom äntligen med på ett tåg, det var så mycket folk, förut kunde man alltid klämma sig in på nåt vis, så visade det sig att Vendela var på tåget efter. Så vi väntade i Farsta C och gick och handlade kaffe och grönsaker. Sedan gjorde jag visst en middag som fick oväntat högt betyg av min fru: Lax med timjan och citron, överblivet ris från gårdagens middag, keso, aubergine stekt i pepparmix och salt, och vindruvor till efterrätt. Betyget blev 5 fiskar av 5 *förvånad*.

Vi kollade klart på Dråpet, eller Drabet på danska, bra skådisar men lite tråkigt slut. Vide somnade 19, sov till 01.30 och käkade, sov till 04.30, käkade, var lite missnöjd så han fick sova mellan oss, sparkades, somnade om, och sov till 06.00, jollrade, lekte, kollade på sin mobil som hänger ovanför hans säng. Nu är klockan 9 och han har tar en liten nap efter att ha lyssnat på Lars Winnerbäck (*he* Måste börjas i tid) och legat på min arm.

Idag vet jag inte vad vi ska göra, vågar inte hitta på något alltför avancerat ifall han blir ledsen och börjar skrika igen. Men en promenad kanske.

Snart vill jag träffa grannen igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0