Festprissen

Igår skulle vi vaccinerat Vide men tant Mary tyckte att det var onödigt eftersom han varit krasslig. Så vi fick vända hem igen efter en vägning som visade på drygt 100 gram + sedan i fredags. Bra bra! Vi gick till grannen och åt jättegod lunch och efterrätt (lax, och sedan fruktsallad! Mums!). Vide och Ellen lajjade i sina babysitters och vi snackade om ditt och datt. Mycket trevligt! Helt plötsligt var klockan 15.30 och jag som hade tvingat Vendela att komma hem tidigt idag trots att hon behövde plugga. Allt för att jag inte skulle känna mig så fruktansvärt ensam. Förlåt älskling!  

Här är Vide och Ellen, Farstas sötaste kids:


På kvällen var vi i Hammarby och spelade spel och åt sparrissoppa och våfflor. Det var gudomligt gott.
Vide var alltså på sin första fest kan man säga eftersom det blev ruskigt sent. Först låg han på golvet och roade sig med att sparka sig runt på mattan med sina små ben. Sen fick han vara  spelets maskot en stund innan han blev för trött.
Det var ju mycket konstigt att somna för natten hos några andra men det gick. Lilla tussen sussade även när vi lyfte över honom i bilstolen när vi åkte hem klockan 23 :( Tyckte synd om honom när vi gick ut i kylan. Hur som helst gick det fint, förutom att han vaknade flera gånger i natt.

Spelet, Drakborgen, fattade jag nästan ingenting av. Konstigt nog vann jag och Vendela eftersom två av de andra fastnade i ett nät och det tredje laget förlorade striden mot Draken.

Så, summa summarum var att det känns fint att vinna ett spel man inte hajjar någonting av.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej! Skriver en kortis och visar att jag varit här , väldigt rolig blogg du har! jag skrattade högt flera gånger! Tycker du som jag att dagarna går lite långsamt ibland kanske vi kan ses inne i stan ( mitten av farsta o täby typ) och dra en repa i lite bebisaffärer eller nåt? Kram från Pumin/Sofia på FL

2009-03-27 @ 20:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0