Nu var det verkligen länge sen!

Hela sommaren har gått och vi har haft det underbart skönt!

Vide ålar runt i lägenheten snabbt som attan och hans första tand håller på att komma fram.

I sommar har vi hunnit med att skaffa en ny bil (kombi), vi har möblerat om i lägenheten, åkt och hälsat på släkt och vänner runt om i landet, varit på Pridefestivalen, badat, hälsat på djur i Nyckelviken och lite andra äventyr.

Jag har också arbetat på en fotobok om Vides första halvår och jag har en dröm/tanke om att regelbundet skapa en ny varje halvår/år.För att skapa en fotobok hos fuji behöver man bara ett enkelt program där man kan redigera och skapa sitt album. Det finns en massa fina bakgrunder, ramar till bilderna, möjligheter att beskära och flytta runt bilderna som man vill. Som sagt, jag har själv tillverkat en fotobok med detta program och det blir verkligen bra och är inte alls svårt. En av de bästa sakerna tycker jag, är möjligheten att skriva text till bilderna, så mycket man vill och det finns många typsnitt att välja mellan. Man kan ha olika färger på texten och även olika bakgrunder på olika sidor.

Eftersom de allra flesta tar sina bilder digitalt nu och inte framkallar papperskopior är ju det här det ultimata. Man slipper ha en massa foton som ska in i ett album men oftast ligger i en låda som ett dåligt samvete. Nu kan man fixa allt i datorn. Passar mig perfekt! Här kan man gå in för att komma till Fujis fotoböcker: www.fujidirekt.se/fotobok

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0